Wedstrijdverslagen en wat leden vertellen

Districtsfinale driebanden klein 3e klasse.26/28/29 okt/2022

Het was weer een mooie biljartervaring om bij ‘Het Moddermannetje’ in Bovenkarspel mee te doen in deze finale in een prima entourage: 4 mooie biljarttafels, een sportief en gezellig zevental tegenstanders, een goede organisatie, verzorgde arbitrage (waaronder maar liefst drie arbiters van NHD) en goed verzorgde horeca.

Mijn start van deze finale in Bovenkarspel was maar heel matig. De eerste dag sloot ik af met een kleine overwinning en een verlies partij van liefst 60 beurten (de limiet). Mijn tegenstander had nog één puntje tekort en ik twee. De tweede dag begon dramatisch. Ik kwam slechts tot 4 caramboles in mijn 1e partij en mijn tegenstander was al klaar! Mijn tweede partij was echter van prima gehalte. Met een enthousiaste supporter (Jos H. nogmaals dank!) in de buurt versloeg ik de koploper, mede door een serie van 6 en een van 5 en een gemiddelde van iets boven de 0,5.

Na 2 dagen, 4 partijen stond ik met 4 punten en een gemiddelde van 88,7% op de 5e plaats. Zaterdag speelden we drie partijen. De ochtendpartij ging geweldig en ’s middags wist ik de twee andere partijen ook te winnen.Na de derde dag was mijn gemiddelde gestegen naar 104% en ben ik opgeklommen in de ranking en geëindigd als tweede. Daarmee ben ik de eerste reserve voor de gewestelijke kampioenschappen en dank zij mijn moyenne ben ik gepromoveerd naar de tweede klasse.

Een speciaal woord van dank voor de supporters (Jos H.,Bert S., Klaas D.) die speciaal voor mij naar Bovenkarspel zijn gekomen. Jullie aanwezigheid gaf een extra drive en heeft behoorlijk bijgedragen aan dit mooie resultaat.

Jan Gieling

Jong geleerd is oud gedaan

Als kind in ver verleden
op een biljart van ’n half bij één