Wedstrijdverslagen en wat leden vertellen

De Finale libre hoofdklas die verspeeld Bij NHD in Zwaag

De eerste ronde was het allemaal een beetje gespannen. Jan Kok was tegen Willem v/d Pouw Kraan na een trage start kwam jan op gang en wist met een paar series de partij in 14 beurten uit te maken en Willem kon hem niet bijhouden en bleef steken op 75 punten. Ronald kok had geen moeite met Gerard Kuilman en maakte de partij uit in 19 beurten Gerard bleef achter met 56 punten. Joop Rood tegen Piet Slagter de partij kwam niet op gang, maar na 25 beurten maakte Joop het uit en Piet had er 75 punten. Sjaak Steltenpool tegen Peter Mak hadden een beurtje minder,Peter maakte het na 24 beurten uit en Sjaak bleef steken op 124 punten.

De 2de Ronde was beter van gehalte Ronald was een maatje te groot voor Piet en maakte erna 12 beurten uit. Peter Mak was ook beter op dreef en liet tegen Willem zien dat hij er wat van kon met een serie van 61 in de partij was hij na 17 beurten uit. Sjaak maakte de misstap van de eerste goed tegen Joop en was na een paar leuke series de partij in 13 beurten uit. Gerard maakte het tegen Jan ook de verloren partij goed al had hij er wel 24 beurten voor nodig.

De derde ronde was voor iedereen een beetje moeilijk, alleen Gerard was in 15 beurten uit tegen Sjaak. Willem was tegen Ronald redelijk op dreef maar had wel 27 beurten nodig om het zijn eerste partij te winnen. Jan had het tegen Joop ook een beetje moeilijk maar hij maakte in de 22 beurt met een serie van 30 de partij uit en Joop met 130 achter zich te laten. Peter tegen Piet was ook een lang partij maar Peter was toch te sterk voor Piet 150 om 78.

De 4de Ronde was weer beter Gerard moest tegen Willem en maakte de partij in 17 beurten uit 150 om 124. Jan maakte tegen Piet korte metten en was na 12 beurten uit 150 om 64. Sjaak tegen Ronald maakte er ook een korte partij van Sjaak was 13 beurten uit en Ronald kwam niet verder dan 124. Joop tegen Peter, ze kwamen niet opgang maar na 22 beurten was het Joop die het uitmaakte en Peter kwam niet verder dan 130.

De 5de ronde, Jan liet er gras over groeien wie hier een van de kandidaat is voor de titel, tegen Ronald was hij na 10 beurten uit 150 om 80. Sjaak tegen Piet was ook een snelle partij na 13 beurten was het Sjaak die uit was 150 om 132 voor Piet. Willem kon het tegen Joop niet redden en na 21 beurten was het 150 voor Joop en 113 voor Willem. Gerard en Peter maakte er weer een lange partij van, maar het was Peter die het na 27 beurten uitmaakte 150 om 140 voor Gerard.

Ronde 6 was weer een goede en snelle ronde. Joop versloeg Gerard in 20 Beurten 150 Joop en 127 voor Gerard. Peter tegen Ronald was na 21 beurten 150 voor Peter en 120 voor Ronald. Jan maakte te korte metten tegen Sjaak en was na 11 beurten uit 150 om 112 voor Sjaak. Piet tegen Willem, Piet die nog geen partij had gewonnen ging er tegen Willem goed uit de start blokken en maakte het na 18 beurten uit en Willen had er 127, dus waren alle nullen weg bij Piet.

De laatste Ronde was het Piet tegen Gerard wat uiteindelijk een lang partij zou worden die Gerard uiteindelijk won in 26 beurten 150 tegen 133 voor Piet. Joop tegen Ronald,Joop die goed uit de start blokken kwam maakte het na 12 beurten uit en liet Ronald met 95 punten achter. Sjaak tegen Willem, Sjaak die geen enkele misser had in deze partij en goed op dreef was maakte het in 10 beurten uit 150 om 52 voor Willem.

De Finale partij Jan tegen Peter, Peter moest winnen omdat het gemiddelde van veel hoger was als die van Peter, ze gingen stroef van start ze gingen goed gelijk op en Peter had een voorsprong, maar het was Jan die na 11 beurten de stand gelijk trok 80-80 en die erna een serie van 44 uitliep en na 17 beurten als een terechte kampioen werd van de hoofdklas libre.

Een paar grepen uit het totale

Kortste partij in 10 beurten Jan en Sjaak.
Langste partij 27 beurten Gerard tegen Peter en Willem tegen Ronald.
Hoogste serie van 61 van Peter.
Het toernooi gemiddelde van 7.05.

Wedstrijdleider,
Wim Knol